قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی

برای شناخت و آشنایی با قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی در این مقاله با ما همراه باشید.

قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی 5 متر مکعب

قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی 5 متر مکعب

معرفی دستگاه تصفیه آب صنعتی:

تصفیه کننده آب صنعتی نوعی دستگاه تصفیه کننده آب است که با توجه به نیازهای مصرف کننده و موارد خاص در ظرفیتهای مختلف (مانند تصفیه کننده آب خانگی) که مصرف کننده باید تجزیه و تحلیل آب را از پیش، آماده شده داشته باشد؛تولید میشود.

تصفیه آب صنعتی نقش مهمی در طراحی دارد و نمونه آبی که قصد مصرف آن را دارید باید به آزمایشگاه برده شود تا میزان مواد محلول و نامحلول مشخص شود، چرا که قطعات اغلب بر این اساس طراحی می شوند.

معرفی دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی:

تصفیه کننده آب شامل انواع مدل ها از جمله انواع نیمه صنعتی است که دستگاه هایی نامیده می شوند که برای مقاصد کوچکتر مورد استفاده قرار می گیرند و اجزای خانگی یا صنعتی نیستند.

نمونه ای از این تصفیه کننده آب می تواند با ظرفیت ۲۰۰ گالن تا ۶۰۰ گالن مورد استفاده قرار گیرد (مجموع ظرفیت بیان شده به صورت لیتر یا گالن در ۲۴ ساعت)، که یکی از پرفروش ترین دستگاه ها است.

ازتصفیه آب های نیمه صنعتی در رستوران ها و مدارس، کارگاه های کوچک و بزرگ، کاربردهای اداری و دفاتر و شرکت ها، دانشگاه ها و اتاق های غذاخوری و آشپزخانه ها استفاده می شود. بر اساس عملکرد، ساختار کلی دستگاه نیمه صنعتی شبیه مدل های خانگی است، برای مثال ۶ فیلتر، اما اصلاً شبیه یک دستگاه صنعتی به نظر نمی رسد، زمانی که در واقع یک مدل بزرگ شده  خانگی است.

رایج ترین راه ها برای تصفیه آب:

  • فرآوری آب با اسمز معکوس (RO)
  •  تصفیه غشایی (MF, UF, NF)
  •  تصفیه آب از الکترودیالیز
  •  روش های فیزیکی و شیمیایی
  •  روش های تبادل يون (سخت شدن)
  •  روش های فیلترینگ (فیلتر شن و ماسه و کربن)
  •  روش های ضدعفونی کننده (کلر، ازن، فرابنفش)

قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی 5 متر مکعب

قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی 5 متر مکعب

 

ساز و کار و نوع عملکرد دستگاه تصفیه آب صنعتی:

اصول طراحی دستگاه تصفیه آب با اسمز معکوس، افزایش فشار در جریان ورودی آب خام برای غلبه بر فشار اسمزی معمول و عبور از غشای نیمه تراوا است.

به این ترتیب آب خام ورودی به دو جریان آب با محلول بسیار کم (رقیق) و آب با محلول بسیار بالا (غلیظ) تقسیم می شود.تا زمانی که فشار بر آب خام ورودی به اندازه کافی بالا باشد تا بر فشار اسمزی طبیعی غلبه کند، آب پاک از یک غشای نیمه تراوا عبور می کند و ماده حل شده پشت غشا باقی می ماند و وارد جریان غلیظ می شود.

جریان آب غلیظ را می توان به عنوان آب خام دفع یا به سیستم مصرف بازگرداند.جریان آب از طریق غشا که به عنوان آب شیرین استفاده می شود، در این روش ۹۵٪ تا ۹۹٪ مواد حل شده را از دست می دهد.

عوامل موثر بر قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی:

عوامل زیادی ممکن است بر قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی تاثیرگذار باشد که ما در این بخش به برخی از آنها اشاره میکنیم ،از جمله قیمت ارز که همواره در حال نوسان از موثرترین موارد است:

  •  کیفیت ممبران ها
  • کیفیت پمپ ها
  • محاسبه دقیق ظرفیت دستگاه
  • میزان آلایندگی آب ورودی

یکی از مشکلات خریداران تصفیه کننده آب همواره تفاوت در اعلام قیمت های مختلف توسط تولیدکنندگان تصفیه کننده های آب است. این تفاوت ها همیشه یک علامت سوال در مقابل خریدار است.

آنچه در هنگام خرید تصفیه کننده آب صنعتی باید در نظر گرفته شود این است که باید میزان دقیق آب تصفیه شده مورد نیاز خود را محاسبه کنیم زیرا در تعیین قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی بسیار تاثیرگذار است.

تجهیزات چینی قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی را تا حد زیادی کاهش خواهد داد، اما هزینه های نگهداری آنقدر بالا خواهد بود که در آینده ای نه چندان دور شما چندین برابر هزینه تعمیرات اساسی سیستم RO صرف خواهید کرد.

به همین منظور همکاران با تجربه ما در شرکت تصفیه آب ایلیا گستر در خدمت شما همراهان گرامی خواهند بود تا در صورت هرگونه سئوال یا مشاوره در زمینه قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی شما را راهنمایی نمایند.